حضرت زینب (س) پرستار همیشه جاوید تاریخ است - مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) سفارش تبلیغ

صبا ویژن
" bgcolor="#FFFFFF">

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد صدارت، امام جماعت مسجد سیدالشهداء (ع) در مراسم تقدیر از پرستاران که در مسجد سیدالشهداء (ع) برگزار شد با اشاره به جایگاه والای پرستار در جامعه اسلامی گفت: حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) پس از تولد حضرت زینب (س) مراسم نام گذاری آن کودک را به پیامبر (ص) واگذار کردند. پیامبر (ص) که در مسافرت به سر می بردند بعد از گذشت 3 روز به نزد حضرت فاطمه (س) رفتند و ایشان نیز فرمودند: من بر خدا تقدم نمی جویم صبر می کنم تا وحی نازل شود. جبرییل فرود آمد و نام زینب (س) را بر پیامبر (ص) نازل کرد. از این رو زینب (س) زینت پدر شد.
وی با اشاره به درس های اخلاقی از رفتار حضرت علی (ع) و فاطمه (س) گفت: آن بزرگواران با رفتار و گفتار خود درس های اخلاقی بسیار به ما می آموزند. واگذاری مراسم نام گذاری حضرت زینب (س) به پیامبر (ص) نشان از احترام به بزرگان است.
حجت الاسلام صدارت با طرح این سوال که چرا روز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نام گرفت، اظهار داشت: این بانوی عقیله بنی هاشم در زمان حیات خود از 5 امام معصوم پرستاری کرده اند. از این رو در تاریخ به عنوان پرستار جاوید نام گرفته و هنوز پس از گذشت قرن ها روز ولادت ایشان بیانگر آن رشادت ها و پرستاری هاست.
وی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) (پدر بزرگوار حضرت زینب (س))، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) (برادران آن بزرگوار)، امام سجاد (ع) و امام محمد باقر (ع) (فرزندان برادر) حضرت زینب (س) از جمله کسانی بوده اند که حضرت زینب (س) مسئولیت پرستاری آنان را بر عهده داشتند.
امام جماعت مسجد سیدالشهدا (ع) با معرفی شغل پرستاری به عنوان یکی از مشاغل که در جامعه زود به فراموشی سپرده می شود، اذعان داشت: مهمترین ویژگی شغلی یک پرستار این است که او با محبت کار خود را انجام می دهد.
وی افزود: هر زمان که در بیمارستان های کشور کار بیماران با تأخیر انجام شود همه توهین ها، کج خلقی ها و بی مهری ها متوجه پرستاران می شود و این در حالی است که ما باید توجه داشته باشیم که قشر پرستار جامعه با تمام مشکلات و دغدغه های فکری با روی باز از بیماران پرستاری کرده و نیازهای آنان را برطرف می کنند.
حجت الاسلام صدارت با معرفی ویژگی های یک پرستار تصریح کرد: اولین ویژگی یک پرستار این است که با اخلاق و رفتار خوب خود به بیمار آرامش می دهد. جمع آوری توشه برای آخرت از دیگر ویژگی های پرستار است چرا که در سختی ها به داد مردم می رسد و از این روز خیر و محبت را برای خود جمع آوری می کند.
وی یادآور شد: حرفه پرستاری حرفه ای بسیار مقدس است تا جایی که پیامبر (ص) در این زمینه می فرماید: هر کس یک شبانه روز از یک بیمار پرستاری کند در آن دنیا با ابراهیم خلیل الله محشور می شود.
امام جماعت مسجد سیدالشهداء (ع) دور شدن از خانواده برای رسیدگی به بیماران را از دیگر ویژگی های پرستاران برشمرد و افزود: با وجود اینکه دوری از خانواده آثار منفی به همراه دارد اما یک پرستار سعی می کند با روحیه باز و با محبت به وضعیت بیماران رسیدگی کند.
وی با ابراز تأسف از وضعیت فعلی بعضی از پرستاران در جامعه گفت: همانطور که پرستاران نسبت به ما وظیفه دارند مسئولین ما نیز در برابر آنان وظایفی دارند. مگر نه اینکه پرستاران آرامش روحی بیماران را تأمین می کنند، پس باید آرامش روحی آنان نیز فراهم شود تا از این رو بهتر به بیماران خود خدمت رسانی کنند.
وی از حضرت فاطمه (س) نیز به عنوان پرستار نمونه تاریخ یاد کرد و افزود: حضرت فاطمه (س) همواره به دنبال ایجاد راه های نو در پرستاری بودند و با خلاقیت کار پرستاری را انجام می دادند.
حجت الاسلام صدارت از زنان جامعه خواست تا با انتخاب شغل صحیح جایگاه اجتماعی، شأن و منزلت خود را حفظ کنند و مراتب سوء استفاده دشمنان اسلام را فراهم نیاورند، چرا که رعایت حد اعتدال موجب می شود تا کرامت و شأن آنان مورد اهانت قرار نگیرد.
بنا بر این گزارش، آیین تقدیر از پرستاران شب گذشته 21 اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا به همت واحد فرهنگی مسجد سیدالشهدا (ع) در همان مکان برگزار شد.
منبع خبرگزاری شبستان


نوشته شده توسط : نمازگزار

نظرات دیگران [ نظر]


:لیست کامل یاداشت ها :