طرح پیوند مسجد و مدرسه در مسجد سیدالشهدا به اجرا درآمد - مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) سفارش تبلیغ

صبا ویژن
" bgcolor="#FFFFFF">

مسجد: امام جماعت مسجد سیدالشهدا از اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در مسجد سیدالشهدا و مدرسه مفتح خبر داد.
به گزارش خبرگزاری شبستان، فرهنگ سازی و آموزش بر روی دانش آموزان همواره آسان تر از فرهنگ سازی و آموزش در افراد مسن و غیر دانش آموز است از این رو برخی از ائمه جماعات مساجد می کوشند تا با برقراری ارتباط صمیمانه میان دانش آموزان و مساجد موجبات فرهنگ سازی دینی را فراهم آورند. در این راستا مسجد سیدالشهدا با برقراری ارتباط میان دانش آموزان مدرسه راهنمایی پسرانه مفتح فاصله مساجد و مدارس را کوتاه تر کرد.

حجت الاسلام محمد صدارت، امام جماعت مسجد سیدالشهدا با اعلام این خبر گفت: از آنجا که تهاجمات دشمن بر روی دانش آموزان متمرکز شده است، بر آن شدیم تا با اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه موجبات آشتی دانش آموزان با این اماکن مقدس را فراهم کنیم.

وی افزود: در حال حاضر چهار نفر از برادران طلاب نمازگزار مسجد سیدالشهدا روزهای پنج شنبه هر هفته در مدرسه راهنمایی مفتح حاضر می شوند و به تبیین احکام دین می پردازند.

حجت الاسلام صدارت با بیان فعالیت های ارایه شده در این مدرسه گفت: قرائت زیارت عاشورا از ساعت 6 و 45 تا 7 و 30، برپایی مراسم سخنرانی، اقامه نماز ظهر و عصر به جماعت و بیان احکام ویژه دانش آموزان از جمله این برنامه هاست.

وی با ابراز خرسندی از موفق بودن این طرح اظهار داشت: طرح پیوند مسجد و مدرسه از یک ماه پیش در مدرسه راهنمایی مفتح به اجرا در آمده است.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا تصریح کرد: ائمه جماعات می توانند با اجرای این طرح در مدارس نزدیک مسجد محل زندگی خود جوانان بیشتری را جذب مساجد کنند و از این طریق مانع تهاجمات فرهنگی دشمن شوند.

مسجد سیدالشهدا (ع) در خیابان امامزاده عبدالله کوچه شهید معمارزاده قرار دارد و مدرسه راهنمایی مفتح در همان نزدیکی خیابان 13 متری حاجیان واقع شده است. با اجرای این طرح تاکنون دانش آموزان زیادی جذب مساجد شده اند و می توان امید داشت این طرح در دیگر مدارس منطقه به اجرا درآید.


نوشته شده توسط : نمازگزار

نظرات دیگران [ نظر]


:لیست کامل یاداشت ها :