همسایگان مساجد وظیفه خطیری نسبت به مسجد دارند - مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) سفارش تبلیغ

صبا ویژن
" bgcolor="#FFFFFF">

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

برنامه هیئت هفتگی حضرت سیدالشهدا(ع) شب گذشته با جمع خوانی قرآن شروع شد و در ادامه حجت الاسلام محمد صدارت، امام جماعت مسجد پیرامون موضوع مسجد به سخنرانی پرداخت.
در پایان مراسم نیز آقایان عبدلی و عسگری به قرائت زیارت عاشورا و نوحه سرایی پرداختند.
مشروح سخنان امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) به شرح ذیل میباشد:
حجت الاسلام محمد صدارت امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) شب گذشته در مراسم هفتگی هیئت حضرت سیدالشهدا(ع) با اشاره به اینکه در احادیث اهل بیت مسجد محبوبترین جاها نزد خداوند معرفی شده است گفت: برای اینکه جزو بهترین انسانها شویم باید در بهترین جاها رفت و آمد داشته باشیم.
وی با بیان احادیثی پیرامون وظایف همسایگان مساجد و اهالی محله مساجد گفت: همسایگان مساجد وظیفه خطیری نسبت به مسجد دارند و روز قیامت از آنها در رابطه با کم توجهی یا بی احترامی نسبت به مسجد سئوال خواهد شد.
حجت الاسلام محمد صدارت در ادامه به معرفی آثار مسجد در اشخاص پرداخت و گفت: آثار عبادی، تربیتی ، الگویی، آموزشی از مهمترین آثار مسجد بر روی افراد هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.
امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) با اشاره به برنامه های آموزشی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(ع) در مساجد گفت: مساجد مهد کلاسهای آموزشی بوده و هستند و در کنار برنامه‌های عبادی، جلسات علمی و آموزشی از مهمترین کارکرد مساجد است.
وی با اشاره به اهمیت حضور جوانان در مسجد گفت: فرصت تعطیلات تابستانی و برگزاری کلاسهای تابستانی بهترین فرصت برای جذب جوانان به مساجد است و مساجد باید با افزایش کیفیت و محتوای علمی کلاسهای تابستانی جوانان و نوجوانان بیشتری را جذب کنند.
حجت الاسلام محمد صدارت با جلب توجه به آثار تربیتی مسجد گفت: اهالی مسجد باید فرزندانشان را از کودکی با مسجد آشنا و مأنوس کنند تا این فرزندان با تربیت مسجدی رشد پیدا کنند.
وی پیدا کردن دوست خوب و دوری از دوست ناباب و انس گرفتن با خانه خدا را از اثرات مهم حضور نوجوانان و جوانان در مسجد دانست و گفت: اکثر جوانانی که به انحراف کشیده می‌شوند بخاطر دوری از دوستان مسجدی و دوستی با افراد نااهل است.
امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) با اشاره به اثرات معنوی اعمال بر روی افراد و محیط گفت: مسجد تنها محیطی است که همیشه در آن اعمال خوب و عبادات انجام می‌شده و محیط آن پاکترین و پرنورترین محیط است.
وی با بیان اینکه ابن سینا دانشمند بزرگ مسلمان ایرانی مشکلات علمی خود را با حضور در مسجد حل می‌کرد گفت: جوانان با الگو گرفتن از چنین دانشمندانی از نورانیت مسجد بهره کافی را برای پیشبرد مسائل علمی ببرند.




نوشته شده توسط : نمازگزار

نظرات دیگران [ نظر]


:لیست کامل یاداشت ها :