حضور مردم در مساجد سلامت جامعه را تضمین می کند - مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) سفارش تبلیغ

صبا ویژن
" bgcolor="#FFFFFF">

حضور مردم در مساجد سلامت جامعه را تضمین می کند
مسجد: امام جماعت مسجد سیدالشهدا (ع) با اشاره به آثار فردی و اجتماعی مساجد در جامعه گفت: حضور مردم در مساجد سلامت جامعه را بیمه می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد صدارت، امام جماعت مسجد سیدالشهداء (ع) در مراسم هیئت هفتگی مسجد سیدالشهدا (ع) که به طور رسمی در داخل شبستان این مسجد برگزار شد با اشاره به اینکه در احادیث اهل بیت (ع) مسجد محبوب ترین مکان در نزد خداوند معرفی شده است، گفت: بهتر شدن انسان ها در گرو رفت و آمد به مساجد است.
وی با بیان احادیثی پیرامون وظایف همسایگان مساجد و اهالی محله مساجد اظهار داشت: همسایگان مساجد وظیفه خطیری نسبت به مسجد دارند تا جایی که در روز قیامت از آنها در رابطه با کم توجهی یابی احترامی نسبت به مسجد پرسش می شود.
حجت الاسلام صدارت به معرفی آثار مسجد در افراد جامعه پرداخت و افزود: آثار عبادی، تربیتی، الگویی و آموزشی از مهمترین آثار مسجد بر روی افراد جامعه هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) تمامی برنامه های آموزشی، سیاسی، عبادی و اجتماعی را از کانال مساجد هدایت می کردند. مساجد مهد کلاس های آموزشی بوده و هستند. حضور در مساجد صرف اقامه نماز و عبادت نیست بلکه برگزاری جلسات علمی و آموزشی از مهمترین کارکردهای مساجد است.
امام جماعت مسجد سیدالشهدا (ع) پیدا کردن دوست خوب، دوری از دوستان ناباب و انس گرفتن با خانه خدا را از آثار مهم حضور نوجوانان و جوانان در مسجد دانست و تصریح کرد: اکثر جوانانی که به انحراف کشیده می شوند به دلیل دوری از دوستان مسجدی، دور بودن از محیط مساجد و دوستی با افراد نااهل است.
وی یادآور شد: اهالی مسجد باید فرزندانشان را از کودکی با مساجد آشنا و مأنوس کنند تا تربیت شان تربیت مسجدی باشد و با تربیت مسجدی رشد پیدا کنند.
حجت الاسلام صدارت با اشاره به اثرات معنوی اعمال بر روی افراد و محیط گفت: مسجد تنها محیطی است که همیشه در آن اعمال خوب و عبادات معنوی انجام می شود و محیط آن پاک ترین و پرنورترین محیط است.
وی با بیان اینکه ابن سینا دانشمند بزرگ مسلمان ایرانی مشکلات علمی خود را با حضور در مسجد حل می کرد، اذعان داشت: جوانان می توانند با الگو گرفتن از چنین دانشمندانی از نورانیت مسجد بهره کافی را برای پیشبرد مسایل علمی ببرند.
هیئت هفتگی مسجد سیدالشهدا (ع) در سومین هفته از احیای این مسجد به همت واحد فرهنگی آن به منظور بالا بردن سطح آگاهی مردم و اهالی محل از اهمیت جایگاه مساجد 26 اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان مسجد سیدالشهدا (ع) برگزار شد.
بنابراین گزارش جمع خوانی قرآن، قرائت زیارت عاشورا و نوحه سرایی در رثای اهل بیت (ع) از دیگر برنامه های اجرایی واحد فرهنگی مسجد سیدالشهدا در این مراسم بود.
منبع:خبرگزاری شبستان


نوشته شده توسط : نمازگزار

نظرات دیگران [ نظر]


:لیست کامل یاداشت ها :