بازتاب مسجد در رسانه ها - مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) سفارش تبلیغ

صبا ویژن
" bgcolor="#FFFFFF">

حضور مردم در مساجد سلامت جامعه را تضمین می کند
مسجد: امام جماعت مسجد سیدالشهدا (ع) با اشاره به آثار فردی و اجتماعی مساجد در جامعه گفت: حضور مردم در مساجد سلامت جامعه را بیمه می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد صدارت، امام جماعت مسجد سیدالشهداء (ع) در مراسم هیئت هفتگی مسجد سیدالشهدا (ع) که به طور رسمی در داخل شبستان این مسجد برگزار شد با اشاره به اینکه در احادیث اهل بیت (ع) مسجد محبوب ترین مکان در نزد خداوند معرفی شده است، گفت: بهتر شدن انسان ها در گرو رفت و آمد به مساجد است.
وی با بیان احادیثی پیرامون وظایف همسایگان مساجد و اهالی محله مساجد اظهار داشت: همسایگان مساجد وظیفه خطیری نسبت به مسجد دارند تا جایی که در روز قیامت از آنها در رابطه با کم توجهی یابی احترامی نسبت به مسجد پرسش می شود.
حجت الاسلام صدارت به معرفی آثار مسجد در افراد جامعه پرداخت و افزود: آثار عبادی، تربیتی، الگویی و آموزشی از مهمترین آثار مسجد بر روی افراد جامعه هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) تمامی برنامه های آموزشی، سیاسی، عبادی و اجتماعی را از کانال مساجد هدایت می کردند. مساجد مهد کلاس های آموزشی بوده و هستند. حضور در مساجد صرف اقامه نماز و عبادت نیست بلکه برگزاری جلسات علمی و آموزشی از مهمترین کارکردهای مساجد است.
امام جماعت مسجد سیدالشهدا (ع) پیدا کردن دوست خوب، دوری از دوستان ناباب و انس گرفتن با خانه خدا را از آثار مهم حضور نوجوانان و جوانان در مسجد دانست و تصریح کرد: اکثر جوانانی که به انحراف کشیده می شوند به دلیل دوری از دوستان مسجدی، دور بودن از محیط مساجد و دوستی با افراد نااهل است.
وی یادآور شد: اهالی مسجد باید فرزندانشان را از کودکی با مساجد آشنا و مأنوس کنند تا تربیت شان تربیت مسجدی باشد و با تربیت مسجدی رشد پیدا کنند.
حجت الاسلام صدارت با اشاره به اثرات معنوی اعمال بر روی افراد و محیط گفت: مسجد تنها محیطی است که همیشه در آن اعمال خوب و عبادات معنوی انجام می شود و محیط آن پاک ترین و پرنورترین محیط است.
وی با بیان اینکه ابن سینا دانشمند بزرگ مسلمان ایرانی مشکلات علمی خود را با حضور در مسجد حل می کرد، اذعان داشت: جوانان می توانند با الگو گرفتن از چنین دانشمندانی از نورانیت مسجد بهره کافی را برای پیشبرد مسایل علمی ببرند.
هیئت هفتگی مسجد سیدالشهدا (ع) در سومین هفته از احیای این مسجد به همت واحد فرهنگی آن به منظور بالا بردن سطح آگاهی مردم و اهالی محل از اهمیت جایگاه مساجد 26 اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان مسجد سیدالشهدا (ع) برگزار شد.
بنابراین گزارش جمع خوانی قرآن، قرائت زیارت عاشورا و نوحه سرایی در رثای اهل بیت (ع) از دیگر برنامه های اجرایی واحد فرهنگی مسجد سیدالشهدا در این مراسم بود.
منبع:خبرگزاری شبستان


نوشته شده توسط : نمازگزار

نظرات دیگران [ نظر]


راه اندازی وبلاگ

شنبه 87 اردیبهشت 28

وبلاگ مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) راه اندازی شد
مسجد: وبلاگ مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) با هدف اطلاع رسانی برنامه های مسجد راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، واحد فرهنگی مسجد سیدالشهدا (ع) در دومین هفته از بازگشایی مجدد مسجد سیدالشهدا همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) وبلاگ این مسجد را به آدرس www.m-sayyedoshohada.sub.ir راه اندازی کرد.
بنابراین گزارش از این پس برنامه های اجرایی این مسجد بر روی وبلاگ مسجد سیدالشهدا در معرض دید کاربران اینترنتی قرار می گیرد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این وبلاگ از وضعیت فعالیت های اجرایی این مسجد مطلع شوند.
این گزارش می افزاید: وبلاگ مسجد سیدالشهدا (ع) با هدف اطلاع رسانی برنامه های مسجد، درج اخبار اجرایی و بازتاب فعالیت های آن به همت امام جماعت این مسجد حجت الاسلام محمد صدارت و واحد فرهنگی مسجد سیدالشهدا راه اندازی شد.
مسجد سیدالشهدا در خیابان امامزاده عبدالله، کوچه شهید معمارزاده واقع شده است.
منبع:شبستان


نوشته شده توسط : نمازگزار

نظرات دیگران [ نظر]


به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد صدارت، امام جماعت مسجد سیدالشهداء (ع) در مراسم تقدیر از پرستاران که در مسجد سیدالشهداء (ع) برگزار شد با اشاره به جایگاه والای پرستار در جامعه اسلامی گفت: حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) پس از تولد حضرت زینب (س) مراسم نام گذاری آن کودک را به پیامبر (ص) واگذار کردند. پیامبر (ص) که در مسافرت به سر می بردند بعد از گذشت 3 روز به نزد حضرت فاطمه (س) رفتند و ایشان نیز فرمودند: من بر خدا تقدم نمی جویم صبر می کنم تا وحی نازل شود. جبرییل فرود آمد و نام زینب (س) را بر پیامبر (ص) نازل کرد. از این رو زینب (س) زینت پدر شد.
وی با اشاره به درس های اخلاقی از رفتار حضرت علی (ع) و فاطمه (س) گفت: آن بزرگواران با رفتار و گفتار خود درس های اخلاقی بسیار به ما می آموزند. واگذاری مراسم نام گذاری حضرت زینب (س) به پیامبر (ص) نشان از احترام به بزرگان است.
حجت الاسلام صدارت با طرح این سوال که چرا روز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نام گرفت، اظهار داشت: این بانوی عقیله بنی هاشم در زمان حیات خود از 5 امام معصوم پرستاری کرده اند. از این رو در تاریخ به عنوان پرستار جاوید نام گرفته و هنوز پس از گذشت قرن ها روز ولادت ایشان بیانگر آن رشادت ها و پرستاری هاست.
وی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) (پدر بزرگوار حضرت زینب (س))، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) (برادران آن بزرگوار)، امام سجاد (ع) و امام محمد باقر (ع) (فرزندان برادر) حضرت زینب (س) از جمله کسانی بوده اند که حضرت زینب (س) مسئولیت پرستاری آنان را بر عهده داشتند.
امام جماعت مسجد سیدالشهدا (ع) با معرفی شغل پرستاری به عنوان یکی از مشاغل که در جامعه زود به فراموشی سپرده می شود، اذعان داشت: مهمترین ویژگی شغلی یک پرستار این است که او با محبت کار خود را انجام می دهد.
وی افزود: هر زمان که در بیمارستان های کشور کار بیماران با تأخیر انجام شود همه توهین ها، کج خلقی ها و بی مهری ها متوجه پرستاران می شود و این در حالی است که ما باید توجه داشته باشیم که قشر پرستار جامعه با تمام مشکلات و دغدغه های فکری با روی باز از بیماران پرستاری کرده و نیازهای آنان را برطرف می کنند.
حجت الاسلام صدارت با معرفی ویژگی های یک پرستار تصریح کرد: اولین ویژگی یک پرستار این است که با اخلاق و رفتار خوب خود به بیمار آرامش می دهد. جمع آوری توشه برای آخرت از دیگر ویژگی های پرستار است چرا که در سختی ها به داد مردم می رسد و از این روز خیر و محبت را برای خود جمع آوری می کند.
وی یادآور شد: حرفه پرستاری حرفه ای بسیار مقدس است تا جایی که پیامبر (ص) در این زمینه می فرماید: هر کس یک شبانه روز از یک بیمار پرستاری کند در آن دنیا با ابراهیم خلیل الله محشور می شود.
امام جماعت مسجد سیدالشهداء (ع) دور شدن از خانواده برای رسیدگی به بیماران را از دیگر ویژگی های پرستاران برشمرد و افزود: با وجود اینکه دوری از خانواده آثار منفی به همراه دارد اما یک پرستار سعی می کند با روحیه باز و با محبت به وضعیت بیماران رسیدگی کند.
وی با ابراز تأسف از وضعیت فعلی بعضی از پرستاران در جامعه گفت: همانطور که پرستاران نسبت به ما وظیفه دارند مسئولین ما نیز در برابر آنان وظایفی دارند. مگر نه اینکه پرستاران آرامش روحی بیماران را تأمین می کنند، پس باید آرامش روحی آنان نیز فراهم شود تا از این رو بهتر به بیماران خود خدمت رسانی کنند.
وی از حضرت فاطمه (س) نیز به عنوان پرستار نمونه تاریخ یاد کرد و افزود: حضرت فاطمه (س) همواره به دنبال ایجاد راه های نو در پرستاری بودند و با خلاقیت کار پرستاری را انجام می دادند.
حجت الاسلام صدارت از زنان جامعه خواست تا با انتخاب شغل صحیح جایگاه اجتماعی، شأن و منزلت خود را حفظ کنند و مراتب سوء استفاده دشمنان اسلام را فراهم نیاورند، چرا که رعایت حد اعتدال موجب می شود تا کرامت و شأن آنان مورد اهانت قرار نگیرد.
بنا بر این گزارش، آیین تقدیر از پرستاران شب گذشته 21 اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا به همت واحد فرهنگی مسجد سیدالشهدا (ع) در همان مکان برگزار شد.
منبع خبرگزاری شبستان


نوشته شده توسط : نمازگزار

نظرات دیگران [ نظر]


<      1   2      
:لیست کامل یاداشت ها :