مقالات - مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) سفارش تبلیغ

صبا ویژن
" bgcolor="#FFFFFF">

با علی(ع) چه کردند...؟

یکشنبه 87 شهریور 31

یا عالی

سلام
نوزدهمین سحرگاه ماه رمضان سال چهلم هجری، مسجد کوفه ناباورانه در سکوتی حزین ظلمانی‏ترین شب و تلخ ترین حادثه را تجربه می کرد. آن شب تنهاترین شب کوفه بود و خسوفی ترین شب تاریخ، پاره ای از ابرهای تیره و سیاه بر شهر کوفه سایه انداخته بود. روحی الهی در سکوت غمگین شب به پرواز ملکوت درآمده بود. مرغابی ها غمگینانه ترین آوازها را به گلوی شب ریخته بودند، زمین از این فاجعه می لرزید و ستونهای مسجد کوفه مرثیه سر داده بودند و از خونین ترین نماز صبح، شکوه داشتند...
دیری نگذشت ! که علی(علیه السلام) آن مرد عدالت، در بستر شهادت آرمیده بود، و عرشیان از اضطراب این صحنه با یکدیگر نجوا می کردند تا تعبیری بر " فُزتُ و رَبِّ الکعبه " بیابند !
محراب کوفه در سکوتی غنوده بود. بیوه زنان و طفلان بی پدر، درغبار سنگین آن لحظه های جان فرسا دیده ها را بر در دوخته و منتظر باز شدن آن با دستان یتیم نواز مولایشان بودند که باز هم پدر و پناهشان بیاید و برایشان قوت شبانه بیاورد...
آری شانه های زخمی علی(علیه السلام) به انبان نان و خرما الفتی دیرینه داشت و ایتام و بی پناهان با طنین گامهای او مانوس بودند.
هان ای زمینیان، اینان با علی(علیه السلام) چه کردند...؟
این سوالی بود که آسمانیان از اهل زمین می
پرسیدند.
شب می رفت تا به صبح برسد که ناگهان حزن انگیزترین فریادها از خانه علی(علیه السلام) برخاست. کوفه درمیان دستان آکنده از شرمش، مردمی از تبار عرشیان را با فرق شکافته به عرشیان تقدیم می کرد. تاریخ هم از عمق این فاجعه تام می گریست و خطاب به زمینیان می گفت:
ای مردم با تجسم عدالت چه کردید؟

ننگتان باد که با وسوسه های شیطانی، دستان خود را به خون بهترین و پاکترین انسان آلودید...
آیا نیندیشید که زمین، لحظه های بدون علی(علیه السلام) را چگونه سر کند؟ شب، بدون مناجات علی(علیه السلام) چگونه سحر کند؟ نفرین بر آن دستان مظلوم
کش که خاک نشینان را باز هم بر خاک نشاندند و زخمی عمیق در سینه درد آلود تاریخ بشر نشانیدند، زخمی که با هیچ مرهمی التیام نخواهد یافت.
شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) را به همه دوستداران حضرتش تسلیت عرض می نماییم.


نوشته شده توسط : نمازگزار

نظرات دیگران [ نظر]


به نام خداوند خلق جهانیان
سلام علیکم
ادامه پست قبل:
مقام معنوی فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
این خانه کوچک فاطمه سلام الله علیها و این افرادی که در آن خانه تربیت شدند که به حسب عدد، چهار پنج نفر بودند و به حسب واقع، تمام قدرت حق تعالی را تجلی دادند، خدمت هایی کردند که ما ، شما و همه بشر را به اعجاب در آورده است. خطبه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در مقابل حکومت ، قیام و صبر امیر المومنین علیه السلام در مدت بیست و چند سال و بعد فداکاری در راه اسلام و فداکاری دو فرزند عزیزش امام مجتبی، که خدمتی بسیار بزرگ انجام دادند و دولت جابر اموی را با آن خدمت رسوا فرمود و خدمت بزرگ برادر ارجمندش حضرت سید الشهداء علیه السلام ، چیزهایی بود که همه می دانید و می دانیم و با اینکه عده کم و اسباب و ابزار جنگ پیش آنها کم بود ، لکن روح الهی و روح ایمان، آنها را آنطور کرد که بر همه ستمکاران عصر خودشان غلبه پیدا کردند و اسلام را زنده کردند.1
دفاع از حریم ولایت
زهرای مرضیه (سلام الله علیها) در اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد و این امر را تکلیف خود میدانست . او زمامداری زیان آلود و باطل نا اهلان را با عث دور ماندن از مسیر صراط مستقیم می دانست بدین جهت دفاع از مقام امامت را سر لوحه مسئولیتهای خویش قرار داده بود و با تمام توان به رهنمودهای شایسته و مبارزه با زمامداران و زور محوران می پرداخت . او کتاب فضائل امام علی علیه السلام را در پنج محور بنیادین تدوین نمود تا فردا و فرداها همگان با مطالعه گفتار گران بار وی پی به حقایق هستی ببرند و راه را از بی راه تشخیص دهند.
فصل نخست: علی (علیه السلام) را در برابر خداوند عبدی مخلص معرفی می کند که بسیاری از شب ها از شوق عبادت و ترس بر روی خاک نخلستان مد هوش می شدند.
فصل دوم: حضرت را نسبت به رسول خدا (صل الله علیه و اله وسلم) می سنجند و میفرمایند: علی (علیه السلام) بهترین جانشین پیامبر (صل الله علیه واله و سلم) و دوست بی نظیر رسول خدا است.
فصل سوم : سخن از امامت و ولایت امیر المونین (علیه السلام) نسبت به امت اسلامی به میان می آورند و او را امامی ربانی و الهی معرفی میکنند که فقط و فقط او لیاقت رهبری امت اسلام را خواهد داشت.
فصل چهارم: هدایت و رهبری مولای متقیان (علیه السلام) را چنان تاثیر گذار می دیدند که اماده هر گونه فداکاری بودند.
فصل پنجم: با بیان مقام بلند شیعیان علی (علیه السلام) با بصیرت سخن پدر را بیان و علی (علیه السلام) و شیعیانش را اهل بهشت می داند.2
مقام فاطمه(سلام الله علیها) در قیامت
پیامبر اکرم (صل الله علیه واله و سلم) از مقام معنوی و شکوه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در روز قیامت خبر داده و فرمودند: از سوی خداوند بزرگ ندا میرسد: ای حبیبه من و دختر حبیب من ! هر چه دوست داری از من بخواه تا برایت عطا کنم برای هر کسی می خواهی شفاعت کن که پذیرفته خواهد شد به عزت و جلالم قسم که ستم ستمگر را نادیده نخواهم گرفت.
در این لحظه حضرت زهرا (سلام الله علیها) به خداوند عرضه می دارد: الهی و سیدی ! ذریه ، فرزندان و شیعیانم و پیروان فرزندانم و دوستدارانم و دوستداران ذریه ام را نجات بده و به فریادشان برس.
از سوی خدا ندا می رسد: ذریه و شیعیان و دوستداران فاطمه (سلام الله علیها)  و دوستداران فرزندان فاطمه (سلام الله علیها) کجایند؟
آنان همگی حاضر می شوند و در حالی که فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در پیشاپیش آنان در حرکت است و فرشتگان رحمت گرداگرد آنان حلقه زده اند ، به سوی بهشت روانه میشوند.3

1-صحیفه نور، ج6، ص67
2- ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، شیخ صدوق، ص 116- مناقب ابن شهر آشوب ج 3، ص330
3- امالی، شیخ صدوق، ص17- المناقب، ج3، ص327


نوشته شده توسط : نمازگزار

نظرات دیگران [ نظر]


آغازین سخن

چهارشنبه 87 خرداد 1

بسم الرب الشهداء و الصدیقین
سلام علیکم
بررسی سیره معصومین (علیه السلام) در راستای حفظ ارزش های اصیل اسلامی از مواردی است که علاوه بر هدایت و نجات انسان ها ، نقش قابل تاملی را در حفظ آرمانهای جامعه مسلمین ایفا می کند.
از این رو آن بزرگواران در طول حیات خویش حضور در صحنه را مسئولیتی مهم از جانب خدای سبحان می دانستند. با غروب غمبار خورشید فروزان رسالت در 28 صفر سال دهم هجری، سیاهی غصب حق و غبار غربت اندیشه های خرد ورزان را آزار می داد به گونه ای که کمتر کسی یارای حضور در صحنه اعتقادی و دفاع در عرصه سیاسی را در خود میدید، اما در این میان بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) برتر از هزاران مرد قدرتمند، بیرق باورهای تابناک آسمانی و علم پیکار با سران ظلم و غضب و غارت را بر دوش گذاشت تا هدایت نبوی و سعادت علوی را پاس بدارد و به گوش آیندگان برساند. زهرای اطهر(سلام الله علیها) در برابر جریاناتی که بعد از رحلت رسول مکرم اسلام بوجود آمد، ساکت ننشست و دست به مبارزه سیاسی زد و با سخنرانی های افشاگرانه به بیان ماهیت غاصبان خلافت و مصیبت های وارده توسط آنها پرداخت.
گرچه دوران حیات ریحانه محمدی پس از ارتحال پیامبر اکرم (صل الله علیه و اله وسلم) بسیار کوتاه بود، اما خط مشی سیاسی آن حضرت در طول حیاتشان نشان می دهد که موضع گیری  ایشان معقول ترین و پسندیده ترین روش ممکن بود و هر گونه حرکت و موضع گیری دیگری غیر از آن ممکن بود ضربات جبران ناپذیری بر پیکر اسلام وارد سازد.
ادامه دارد ...
در پستهای بعدی ان شاءالله در مورد برخی از مقامهای حضرت مینویسم


نوشته شده توسط : نمازگزار

نظرات دیگران [ نظر]


:لیست کامل یاداشت ها :