مقام حضرت زهرا سلام الله علیها - مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) سفارش تبلیغ

صبا ویژن
" bgcolor="#FFFFFF">

به نام خداوند خلق جهانیان
سلام علیکم
ادامه پست قبل:
مقام معنوی فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
این خانه کوچک فاطمه سلام الله علیها و این افرادی که در آن خانه تربیت شدند که به حسب عدد، چهار پنج نفر بودند و به حسب واقع، تمام قدرت حق تعالی را تجلی دادند، خدمت هایی کردند که ما ، شما و همه بشر را به اعجاب در آورده است. خطبه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در مقابل حکومت ، قیام و صبر امیر المومنین علیه السلام در مدت بیست و چند سال و بعد فداکاری در راه اسلام و فداکاری دو فرزند عزیزش امام مجتبی، که خدمتی بسیار بزرگ انجام دادند و دولت جابر اموی را با آن خدمت رسوا فرمود و خدمت بزرگ برادر ارجمندش حضرت سید الشهداء علیه السلام ، چیزهایی بود که همه می دانید و می دانیم و با اینکه عده کم و اسباب و ابزار جنگ پیش آنها کم بود ، لکن روح الهی و روح ایمان، آنها را آنطور کرد که بر همه ستمکاران عصر خودشان غلبه پیدا کردند و اسلام را زنده کردند.1
دفاع از حریم ولایت
زهرای مرضیه (سلام الله علیها) در اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد و این امر را تکلیف خود میدانست . او زمامداری زیان آلود و باطل نا اهلان را با عث دور ماندن از مسیر صراط مستقیم می دانست بدین جهت دفاع از مقام امامت را سر لوحه مسئولیتهای خویش قرار داده بود و با تمام توان به رهنمودهای شایسته و مبارزه با زمامداران و زور محوران می پرداخت . او کتاب فضائل امام علی علیه السلام را در پنج محور بنیادین تدوین نمود تا فردا و فرداها همگان با مطالعه گفتار گران بار وی پی به حقایق هستی ببرند و راه را از بی راه تشخیص دهند.
فصل نخست: علی (علیه السلام) را در برابر خداوند عبدی مخلص معرفی می کند که بسیاری از شب ها از شوق عبادت و ترس بر روی خاک نخلستان مد هوش می شدند.
فصل دوم: حضرت را نسبت به رسول خدا (صل الله علیه و اله وسلم) می سنجند و میفرمایند: علی (علیه السلام) بهترین جانشین پیامبر (صل الله علیه واله و سلم) و دوست بی نظیر رسول خدا است.
فصل سوم : سخن از امامت و ولایت امیر المونین (علیه السلام) نسبت به امت اسلامی به میان می آورند و او را امامی ربانی و الهی معرفی میکنند که فقط و فقط او لیاقت رهبری امت اسلام را خواهد داشت.
فصل چهارم: هدایت و رهبری مولای متقیان (علیه السلام) را چنان تاثیر گذار می دیدند که اماده هر گونه فداکاری بودند.
فصل پنجم: با بیان مقام بلند شیعیان علی (علیه السلام) با بصیرت سخن پدر را بیان و علی (علیه السلام) و شیعیانش را اهل بهشت می داند.2
مقام فاطمه(سلام الله علیها) در قیامت
پیامبر اکرم (صل الله علیه واله و سلم) از مقام معنوی و شکوه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در روز قیامت خبر داده و فرمودند: از سوی خداوند بزرگ ندا میرسد: ای حبیبه من و دختر حبیب من ! هر چه دوست داری از من بخواه تا برایت عطا کنم برای هر کسی می خواهی شفاعت کن که پذیرفته خواهد شد به عزت و جلالم قسم که ستم ستمگر را نادیده نخواهم گرفت.
در این لحظه حضرت زهرا (سلام الله علیها) به خداوند عرضه می دارد: الهی و سیدی ! ذریه ، فرزندان و شیعیانم و پیروان فرزندانم و دوستدارانم و دوستداران ذریه ام را نجات بده و به فریادشان برس.
از سوی خدا ندا می رسد: ذریه و شیعیان و دوستداران فاطمه (سلام الله علیها)  و دوستداران فرزندان فاطمه (سلام الله علیها) کجایند؟
آنان همگی حاضر می شوند و در حالی که فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در پیشاپیش آنان در حرکت است و فرشتگان رحمت گرداگرد آنان حلقه زده اند ، به سوی بهشت روانه میشوند.3

1-صحیفه نور، ج6، ص67
2- ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، شیخ صدوق، ص 116- مناقب ابن شهر آشوب ج 3، ص330
3- امالی، شیخ صدوق، ص17- المناقب، ج3، ص327


نوشته شده توسط : نمازگزار

نظرات دیگران [ نظر]


:لیست کامل یاداشت ها :